شستشوی لباس پشمی

شستشوی لباس پشمی :لباس پاییزی و زمستانی با پارچه های بهاره و تابستانه متفاوت است . در هنگام شستشوی این نوع لباس ها باید دقت کنید موارد رید را رعایت کنید تا لباس شما دچار افت کیفیت نشود . با ما همراه باشید تا نکات مهم برای حفظ کیفیت لباس در هنگام شستن و خشک کردن را بررسی کنیم .

دمای مناسب آب جهت شستشوی لباس

اولین موردی که باید به آن دقت کنید دمای آب برا ی شستشو می باشد . دمای آب یکی از مهمترین موارد در زمینه شستن لباس های زمستانه پشمی به خصوص انواع مدل ژاکت و پلیورهای بافتنی و هودی است . هرگز برای شستن لباس های بافت و پشمی از آب داغ استفاده نکنید . آب داغ علاوه بر از بین بردن رنگ لباس، باعث تغییر سایز، کش آمدن و بد شکل شدن لباس پشمی شما می شود. برای شستشو لباس سعی کنید آب با دمای پایین تر از 45 درجه باشد .

شستشوی لباس با ماشین لباسشویی

اگر برای شستشوی لباس پشمی از ماشین لباسشویی استفاده می کنید . حتما از گزینه لباس های ظریف استفاده نمایید . انتخاب این گزینه باعث باعث خفظ کیفیت لباس شما می شود . برای جلوگیری از نخ کش شدن لباس ها می توانید آنها را در کیسه ای پارچه ای سفید رنگ گذاشته سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید .

اما اگر ماشینتان قدیمی است و گزینه شستشوی لباس حساس را ندارد . ترجیحا لباس زمستانه خود را با دست بشویید. برای این کار ابتدا مایع لباسشویی یا پودر دستی شستشوی لباس را در مقداری آب گرم داخل یک تشت حل کنید . سپس آن را با آب سرد ترکیب کنید. سپس لباس های گرم پاییزه و زمستانه را داخل آب قرار دهید . بگذارید کمی خیس بخورد و آب و مواد شوینده به عمق بافت آن نفوذ پیدا کند . به این نکته توجه کنید که چنگ زدن لباس پشمی باعث از بین رفتن فرم آن می شود . در صورت چنگ زدن لباس ها را به آرامی چنگ بزنید و سپس آبکشی کنید . برای آبکشی هم بهتر است لباس را زیر شیر آب نگیرید. و چندین بار آب تشت را خالی کنید تا لباس کش نیاید.

چلاندن لباس

برای گرفتن آب در شستشوی لباس های پشمی  ، لباس را نچلانید ( تکان ندهید ) . بهترین کار برای گرفتن آب لباس این است که لباس ها را روی لبه یک سبد قرار دهید . و آنها را نزدیک بخاری یا شوفاژ بگذارید. زیر سبد را با استفاده از یک سینی بپوشانید. تا آب اضافه لباس روی زمین پخش نشود. همچنین از پهن کردن لباس پشمی روی بند لباس به شدت خودداری کنید. وجود جاذبه و سنگینی لباس باعث کش آمدن و خراب شدن لباس شما خواهد شد. در صورت تمایل به پهن کردن لباس ، می توانید لباس را روی استند رخت آویز بصورت افقی پهن کنید و در سایه قرار دهید تا نور آفتاب به رنگ آن آسیبی نزند.

توجه به برچسب لباس

روی هر لباسی برچسبی وجود دارد که بهترین نحوه شستشو , دمای آب و خشک کردن آن لباس را آموزش می دهد. شرکتی که این لباس را تولید کردی سعی کرده است تا در این برچسب موارد مربوط به بهترین دما ؛ نوع شسشتو با دست یا ماشین ، نحوه اتو کردن قید کند. که باعث حفظ کیفیت لباس و عمر طولانی لباس شود .

استفاده از مایع سفید کننده ممنوع

استفاده از مایع سفید کننده برای لباس های پشمی و زمستانه مضر است .حتی اگر لباس ها رنگ روشن داشته باشند . مایع سفید کننده باعث کم شدن عمر الیاف می گردد . پیشنهاد ما برای از بین بردن لکه های لباس استفاده از مایع های لباس شویی متناسب با رنگ لباس ( رنگی و تیره ) بوده که باعث حفظ کیفیت و رنگ لباس شده و به الیاف پشمی آسیبی نمی رساند.

برای مشاهده و خرید  انواع لباس های پشمی کلیک کنید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.