استایل تامبوی چیست؟ tomboy

وقتی صحبت از اصطلاح تام بوی می شود احتمالا دختری با موهای کوتاه و لباس سرهمی که علاقه ای به عروسک های باربی ندارد به ذهنمان می رسد. در واقع تام بوی (Tomboy) به دخترانی گفته می شود که خصوصیات و سبک پوشش پسرانه داشته باشند. و دخترانی که به سبک و استایل تامبوی علاقه مند هستند، معمولا دارای استایلی منحصر به فرد بوده و از عناصر مربوط به استایل و سبک پسرانه در لباس پوشیدن خود استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال راه حلی برای ایجاد تغییر در کمد لباس خودتون هستید و تمایل دارید کژوال بودن لباس‌ها و استایلتون همچنان حفظ بشه، شاید استایل تامبوی بتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. در واقع سبک تامبوی، نوعی لباس پوشیدن بدون زحمت و راحت هست که از لباس و پوشش آقایان الهام گرفته میشه و بر روی ملزوماتی مثل تیشرت، جین و کلاه تمرکز داره.

استایل تامبوی چجوری بوجود اومد؟

شاید براتون جالب باشه که بدونید استایل تامبوی به قرن شانزدهم میلادی برمیگرده و به دخترانی که علاقه مند به پوشش و رفتار پسرانه بودند، اطلاق میشد. این تعریف از تامبوی مربوط به قرن 15 و 16 میلادی هست اما امروزه، تامبوی تعریف مدرن‌تری پیدا کرده است.

استایل دخترانه راحت و باحال که در عین حال شیک و منحصر به فرد هست و نشانه‌هایی از مردانگی رو هم به همراه داره رو به طور کلی، با نام استایل تامبوی میشناسن.

کفش راحت و اسپرت، مخصوص استایل تامبوی

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، اگرچه ظرافت و زنانگی خیلی خوبی رو برای استایل خانم‌ها به وجود میارن اما راحت نیستند و نمیشه تمام روز رو با این کفش‌ها سپری کرد! در استایل تامبوی، استفاده از کفش کتانی و کفش‌های راحت، حرف اول رو میزنه و معمولا خانم‌هایی که به این استایل علاقه مند هستند، به جای کفش‌های پاشنه بلند و فانتزی، کفش‌های اسپرت و راحت می‌پوشن تا بتونن در تمام طول روز و فعالیتهای روزمره احساس راحتی خیلی خوبی داشته باشند و ترجیح میدن تا کفش‌های پاشنه بلند رو فقط در مهمانی‌های خاص بپوشند!

 

استفاده از لباس‌های گشاد و اُور سایز

نکته قال توجه دیگه‌ای که در استایل تامبوی وجود داره این هست. که هرچی لباسی که انتخاب می‌کنید سایز بزرگ‌تر و راحتتر باشه، استایل تامبوی شما بهتر و جذابتر خواهد شد. و لباس‌های کاملا فیت و چسبان، خیلی کم در این استایل مورد استفاده قرار میگیره. البته باید در انتخاب لباس به تعادل و تناسب بین اجزای مختلف لباس‌هاتون هم توجه داشته باشید. مثلا بهتره در کنار تیشرت سایز بزرگ یا ژاکت راحت و اورسایزی که می‌پوشید از شلوار جین تنگ استفاده کنید تا استایلتون جذابتر بشه.

بیشترین نقاط مشترکی که در این استایل مشاهده می‌شود. شلوار‌های جین یا مشکی زاپ‌دار، کامبت بوت‌ها و کلاً لباس‌های اور سایز (مانند hoodie‌های گشاد) با تلفیقی از رنگ‌های تیره و سرد هستند. حامیان این استایل حتی این سبک را به حالت کلاسیک مردانه انتقال داده و این کار را ترجیحاً با پوشیدن پیراهن‌های مردانه سفید یا چهارخانه شروع می‌کنند. و در مرحله بعد، کت‌های مردانه یا همان men’s suit را به کمد خود اضافه می‌کنند. کتونی‌ها یا sneakers یکی از نکات مهم دیگر هستند. قطعاً همه خانم‌ها از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند که زیبایی آن‌ها را چند برابر می‌کند لذت می‌برند، ولی همزمان مخاطبین این استایل در تناقض با اولویت شیک پوشى، به راحتى ترجیح بر پوشیدن کمتر تعلقات و اکسسورى هاى مرسوم میدهند. می‌توان از شعار‌های مهم این استایل به «چیزی را بپوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید» اشاره نمود.

چگونه استایل تامبوی داشته باشیم؟

پوشیدن لایه ‎لایه لباس: یکی از نکات کلیدی استایل تام‎بوی، پوشش لباس لایه‎‌لایه است. در فصول سرد پوشیدن چندین دست لباس بر روی هم زیبایی خودش را دارد. برای روزهای گرم تابستان، انتخاب پارچه‎‌های سبک، حس خنکی را به شما القا خواهد کرد.

شلوار جین: برای پوشش این استایل باید دامن و پیراهن را برای همیشه فراموش کنید. شلوار جین، چرم و پارچه‎‌ای از انواع مورد استفاده برای این پوشش است. این روزها شلوار جین زاپ‎دار، جایگاه خاصی را در دنیای مد و فشن دارد و هر انسانی با هر استایلی یک نمونه از این شلوارها را در کمد خود دارد. برای این استایل نیز با این شلوار خیلی راحت ست خواهد شد و با رنگ‌های روشن و متوسط ست خوبی را به می‎سازد.

تیشرت: برای داشتن این استایل، چند تیشرت گشاد و راحت را در کمد خود داشته باشید. ترکیب رنگ‎‌های سبز تیره، سرمه‌ای، مشکی، قهوه‌ای، خاکستری و خردلی نمونه‌‎های مناسب خواهند بود. البته برای تنوع،  خرید تیشرت گرافیکی نیز گزینه هوشمندانه‌ای است.

لباس چهارخانه:  انتخا پیراهن‌های مردانه در استایل تامبوی، بسیار معمول است. پوشیدن لباس دکمه‎دار اور سایز با طرح چهارخانه و شطرنجی جذابیت شما را ارتقا می‎دهد.

برای خرید لباس چهارخونه و هودی های اورسایز از فروشگاه نیروانا دیدن کنید:)))))

هودی اورسایز: هودی‎‌های پسرانه سایز بزرگ برای خداحافظی با پالتوهای پاییزه بسیار مورد خوبی هستند. بعضی از این تولیدات توسط برندهایی است که به صورت تخصصی  لباس‌هایی برای استایل تامبوی طراحی می‎‌کنند.

کت ‎و‎ شلوار: در زمان‎‌هایی که رسمی بودن انتخاب شما بوده. پیشنهاد ما به شما کت‎‌های بلند و شلوار با برش مردانه است. برای مردانه‌‎تر شدن این پوشش از جلیقه و کراوات نیز کمک بگیرید. کت‏‌ های چهارخانه و ژاکت‎‌های اورسایز نیز برای شما مناسب هستند. همچنین برای روزهای گرم سال، پوشیدن تاپ ظریف برای فصل تابستان جذابیت خاص خود را به همراه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.